Stappenplan: energie kopen via mijn.fluvius.be/leverancier

Via enkel eenvoudige stappen kan je energie kopen via mijn.fluvius.be/leverancier.

Schakelen
  • Open je internetbrowser (Edge, Chrome of Safari) op je smartphone of computer.
  • Surf naar mijn.fluvius.be/leverancier.
  • Je komt nu op de startpagina van Mijn Fluvius.
  • Klik op ‘Persoonlijk account’

Je eID-kaartlezer
Enkel mogelijk op een computer met kaartlezer.

  • Klik op de knop eID.
     

  • Je wordt doorgestuurd naar het portaal van de overheid.
  • Kies daar opnieuw voor ‘Aanmelden met eID kaartlezer’.

  • Steek je identiteitskaart in de kaartlezer en volg de instructies op het scherm

Of itsme®

Dit is de makkelijkste manier als je een smartphone hebt.

  • Klik op de knop Itsme® 

  • Je wordt doorgestuurd naar het portaal van de overheid.
  • Kies daar opnieuw voor ‘Aanmelden via itsme’.

  • Open de itsme®-app op je smartphone.
  • Bevestig met je vingerafdruk, gezichtsherkenning of pincode.

Tip: Heb je nog geen itsme ®-account of lukt aanmelden met je eID-kaartlezer niet?
Bekijk de uitleg op:

  • Eens je bent aangemeld, kom je op de startpagina van Fluvius als leverancier
  • Meestal zie je daar twee aparte blokken: één voor elektriciteit en één voor gas.
  • De knop ‘Saldo opladen’ is enkel zichtbaar als Prepaid actief is voor die energie
  • Klik op de knop ‘Saldo opladen’ bij de energie die je wil opladen
  • Kies je bedrag en klik op de blauwe knop ‘Ga verder’
  • Kies de manier waarop je wil betalen. Dat kan met Bancontact, Maestro, Mastercard Debit en Visa Debit. 
  • Tip: Enkel via mijn.fluvius.be/leverancier kan je je bankkaart opslaan. Zo moet je die de volgende keer niet opnieuw kiezen.
  • Klik op de blauwe knop ‘Betalen’

Let op: Het kan tot 2 uren duren voor je betaling verwerkt is.