Starten met Prepaid
Koop je voor het eerst energie via Prepaid?
Hier vind je alle info die je nodig hebt.
Mijn.fluvius.be/prepaid of Prepaid Basic
Wanneer we Prepaid activeren voor jou, kan je online betalingen uitvoeren en je gegevens raadplegen.
Er zijn drie mogelijkheden:
-
Inloggen via mijn.fluvius.be/prepaid
Je kan er:
- energie kopen;
- je verbruik opvolgen
- je saldo bekijken;
- je schulden bekijken (als je die hebt);
- je instellingen aanpassen.Je moet je eerst registreren. Hulp nodig om je aan te melden?
Ben je geregistreerd? Dan kan je nu een gebruikersnaam en wachtwoord instellen. -
Inloggen via Prepaid Basic
Je kan er:
- energie kopen;
- je saldo bekijken.Je surft naar prepaidbasic.fluvius.be. Je logt in met je persoonlijke Prepaid-code. Deze code heb je gekregen toen we Prepaid voor jou hebben geactiveerd.
Hulp nodig om je aan te melden? Bekijk dit filmpje.
-
Inloggen via onze app Fluvius Prepaid
Op de app kan je:
- energie kopen
- je saldo bekijken.Je installeert/opent onze app Fluvius Prepaid. Je logt in met je persoonlijke Prepaid-code. Deze code heb je gekregen toen we Prepaid voor jou hebben geactiveerd.
Hulp nodig om je aan te melden? Bekijk dit filmpje.
Geen toegang tot internet?
Je kan jouw persoonlijke info ook krijgen door te telefoneren naar het gratis nummer 0800 95 608. Dat kan 24 uur op 24 en 7 dagen op 7. Je hebt dan je referentienummer nodig: de laatste 13 cijfers van je EAN-code op de sticker op je digitale meter. Noteer die voordat je telefoneert, zodat je ze kunt doorgeven aan onze medewerker die je verder helpt.
Prepaid-code vergeten?
Je kan je Prepaid-code opzoeken op mijn.fluvius.be/prepaid bij je instellingen.
Hulp nodig? Bekijk dit filmpje.
Heb je geen toegang tot mijn.fluvius.be/prepaid? Bel dan naar +32 78 35 35 34.
Hoe kan je online betalen?

Klik op de blauwe knop ‘Gas kopen’ of ‘Elektriciteit kopen’
Wat zie je op mijn.fluvius.be/prepaid?
Op de startpagina zie je:
- je Prepaid-saldo;
- je belangrijkste contactgegevens voor Prepaid;
- eventueel belangrijke opmerkingen over je saldo of meter.

Klik je op ‘Detail’? Dan kom je op de overzichtspagina terecht van elektriciteit of gas. Dan zie je:
- je Prepaid-saldo;
- de gegevens van je laatste betaling;
- je eventuele betalingsachterstand en betalingsplan;
- je verbruik van de huidige maand en je huidig tarief

Wil je meer detail? Je kan dit opvragen voor je saldo, betalingsachterstand en verbruik.
- Saldo
'Evolutie van mijn saldo' toont een overzicht van je betalingen, de aangerekende kosten zoals je verbruik en het saldo dat je nog hebt.

-
Betalingsachterstand
Heb je onbetaalde facturen die als betalingsplan in Prepaid zijn ingebracht? Hier zie je:- hoeveel betalingsachterstand je hebt,
- hoeveel je daar dagelijks van terugbetaalt.
Je kan een bepaalde periode selecteren. Je kan de gegevens ook afdrukken of downloaden.
Let op: toen we Prepaid voor jou activeerden, kreeg je een saldo van 20 euro. Ook dit bedrag staat op je betalingsplan. Je betaalt via je saldo dagelijks automatisch een klein deeltje terug.

-
Verbruik
Hier vind je meer details over je verbruik, uitgedrukt in euro en kilowattuur. Je ziet bovenaan ook wanneer je meter voor het laatst is uitgelezen.
