Betaalde facturen

Starten met Prepaid

Mijn.fluvius.be/prepaid of Prepaid Basic

Wanneer we Prepaid activeren voor jou, kan je online betalingen uitvoeren en je gegevens raadplegen.
Er zijn drie mogelijkheden:

  1. Inloggen via mijn.fluvius.be/prepaid

    Je kan er:
    - energie kopen;
    - je verbruik opvolgen
    - je saldo bekijken;
    - je schulden bekijken (als je die hebt);
    - je instellingen aanpassen.

    Je moet je eerst registreren. Hulp nodig om je aan te melden?    
    Ben je geregistreerd? Dan kan je nu een gebruikersnaam en wachtwoord instellen.

  2. Inloggen via Prepaid Basic

    Je kan er:
    - energie kopen;
    - je saldo bekijken.

    Je surft naar prepaidbasic.fluvius.be. Je logt in met je persoonlijke Prepaid-code. Deze code heb je gekregen toen we Prepaid voor jou hebben geactiveerd.

    Hulp nodig om je aan te melden? Bekijk dit filmpje.

Externe video URL
  1. Inloggen via onze app Fluvius Prepaid

    Op de app kan je:
    - energie kopen
    - je saldo bekijken.

    Je installeert/opent onze app Fluvius Prepaid. Je logt in met je persoonlijke Prepaid-code. Deze code heb je gekregen toen we Prepaid voor jou hebben geactiveerd.

    Hulp nodig om je aan te melden? Bekijk dit filmpje.

Externe video URL

 

Geen toegang tot internet?

Je kan jouw persoonlijke info ook krijgen door te telefoneren naar het gratis nummer 0800 95 608. Dat kan 24 uur op 24 en 7 dagen op 7. Je hebt dan je referentienummer nodig: de laatste 13 cijfers van je EAN-code op de sticker op je digitale meter. Noteer die voordat je telefoneert, zodat je ze kunt doorgeven aan onze medewerker die je verder helpt.

Prepaid-code vergeten?

Je kan je Prepaid-code opzoeken op mijn.fluvius.be/prepaid bij je instellingen.
Hulp nodig? Bekijk dit filmpje.

Externe video URL

 

Heb je geen toegang tot mijn.fluvius.be/prepaid? Bel dan naar +32 78 35 35 34.

Hoe kan je online betalen?

Energie kopen

Klik op de blauwe knop ‘Gas kopen’ of ‘Elektriciteit kopen’

Wat zie je op mijn.fluvius.be/prepaid?

Op de startpagina zie je:

  1. je Prepaid-saldo;
  2. je belangrijkste contactgegevens voor Prepaid;
  3. eventueel belangrijke opmerkingen over je saldo of meter.
Startscherm Mijn Fluvius - Prepaid

Klik je op ‘Detail’? Dan kom je op de overzichtspagina terecht van elektriciteit of gas. Dan zie je:

  • je Prepaid-saldo;
  • de gegevens van je laatste betaling;
  • je eventuele betalingsachterstand en betalingsplan;
  • je verbruik van de huidige maand en je huidig tarief
Startscherm Prepaid elektriciteit

Wil je meer detail? Je kan dit opvragen voor je saldo, betalingsachterstand en verbruik.

  1. Saldo        
    'Evolutie van mijn saldo' toont een overzicht van je betalingen, de aangerekende kosten zoals je verbruik en het saldo dat je nog hebt.
Evolutie saldo
  1. Betalingsachterstand      
    Heb je onbetaalde facturen die als betalingsplan in Prepaid zijn ingebracht? Hier zie je:

    • hoeveel betalingsachterstand je hebt,
    • hoeveel je daar dagelijks van terugbetaalt.

    Je kan een bepaalde periode selecteren. Je kan de gegevens ook afdrukken of downloaden.

    Let op: toen we Prepaid voor jou activeerden, kreeg je een saldo van 20 euro. Ook dit bedrag staat op je betalingsplan. Je betaalt via je saldo dagelijks automatisch een klein deeltje terug.  
     

Afbetalingsplan
  1. Verbruik

    Hier vind je meer details over je verbruik, uitgedrukt in euro en kilowattuur. Je ziet bovenaan ook wanneer je meter voor het laatst is uitgelezen.

Verbruik