Betaalde facturen

Hoe koop je energie?

Online energie kopen

1. Via mijn.fluvius.be/prepaid

Hulp nodig bij de betaling? Bekijk het filmpje of het stappenplan.

Externe video URL

 

2. Via Prepaid Basic

Hulp nodig bij de betaling? Bekijk het filmpje of het stappenplan.

Externe video URL

 

3. Via de app Fluvius Prepaid

Hulp nodig bij de betaling? Bekijk het filmpje of het stappenplan.

Externe video URL

Met je bankkaart betalen bij een oplaadpunt

Let op: als je met je bankkaart wil betalen bij een oplaadpunt, heb je je referentiecode nodig. Dat zijn de laatste 13 cijfers van je EAN-code. Die vind je op de sticker op je digitale meter. Noteer de referentiecode vooraf, zodat je ze bij de hand hebt als je wil betalen bij een oplaadpunt.

Energie kopen met je bankkaart? Dat kan in onze oplaadpunten met betaalautomaat:

Op zoek naar een oplaadpunt in jouw buurt?

Hier vind je een overzicht met openingsuren.

Geen toegang tot internet?

Bel naar +32 78 35 35 34 en vraag naar een oplaadpunt in jouw buurt.

Zo koop je energie bij een oplaadpunt:

Steek je bankkaart in de automaat
Steek je bankkaart in de automaat.
Voer een bedrag in en druk op de groene 'OK'-toets.
Voer een bedrag in en druk op de groene ‘OK’-toets. Je kan een bedrag tussen 5 en 250 euro kiezen.
Let op: je moet ook de twee cijfers na de komma ingeven. Wil je bijvoorbeeld 50 euro opladen? Toets dan ‘50.00’ in. Er verschijnt ‘EUR 50.00’ op het scherm.
Voer je referentiecode in, en druk op de groene ‘OK’-toets.
Voer je referentiecode in, en druk op de groene ‘OK’-toets. Je referentiecode zijn de laatste 13 cijfers van je EAN-code. Die vind je terug op de sticker op je digitale meter.
Voer de geheime PIN-code van je bankkaart in en druk op de groene 'OK-toets
Voer de pincode van je bankkaart in en druk op de groene 'OK’-toets.
Als je betaling wordt aanvaard, dan hoor je twee pieptonen.
Hoor je twee pieptonen? Dan is je betaling aanvaard.
Wens je een ticket als betaalbewijs?
Wil je een ticket als betaalbewijs? Laat je bankkaart in de automaat zitten en druk op de toets ‘Ticket’. Aan een buitenterminal is het wel niet mogelijk om een ticket te vragen.
Haal je bankkaart uit de automaat en neem je ticket.
Haal je bankkaart uit de automaat.

Cash betalen in een bpost-kantoor of postpunt

Je kan ook cash betalen voor je energie. Dat doe je zo:

  1. Bel naar +32 78 35 35 34 of kom langs in een FIuvius-kantoor voor:
    • het rekeningnummer waarop gestort moet worden.
    • je gestructureerde mededeling. Die moet je slechts 1 keer aan te vragen. Ze is nadien geldig voor al je verdere betalingen.
  2. Ga naar een postpunt of een postkantoor van bpost en doe een cashbetaling.   
    Bewaar steeds je stortingsbewijs!
  3. Ga met je betalingsbewijs naar een Fluvius-kantoor of OCMW.

Enkele tips:

  • Opgelet! Het kan tot 2 uren duren om je betaling te verwerken.
  • Betaal regelmatig, ook in de zomer voor aardgas. Zo val je in de winter niet plots zonder energie.
  • Je saldo hoeft niet 0 euro te zijn om een nieuwe betaling uit te voeren.
  • Gebruik het noodkrediet alleen als het echt niet anders kan. Wat is het noodkrediet?