Hoe registreer je je op Mijn Fluvius

Via mijn.fluvius.be/leverancier kan je jouw gegevens beheren. Je kan er:

  • energie kopen;
  • je Prepaid-saldo bekijken;
  • je verbruik opvolgen;
  • je afbetaalplan bekijken (als je die hebt);
  • je energiefacturen raadplegen;
  • je Prepaid-instellingen aanpassen.
Documenten nakijken

Registreren in 4 eenvoudige stappen

  • Open je internetbrowser (Edge, Chrome of Safari) op je smartphone of computer.
  • Surf naar mijn.fluvius.be/leverancier.
  • Je komt nu op de startpagina van Mijn Fluvius.
  • Klik op ‘Persoonlijk account’

Je eID-kaartlezer
Enkel mogelijk op een computer met kaartlezer

  • Klik op de knop eID.
     

  • Je wordt doorgestuurd naar het portaal van de overheid.
  • Kies daar opnieuw voor ‘Aanmelden met eID kaartlezer’.
     

  • Steek je identiteitskaart in de kaartlezer en volg de instructies op het scherm

Of itsme® 

Dit is de makkelijkste manier als je een smartphone hebt.

  • Klik op de knop Itsme®
     

  • Je wordt doorgestuurd naar het portaal van de overheid.
     
  • Kies daar opnieuw voor ‘Aanmelden via itsme’. 

  • Open de itsme®-app op je smartphone.
  • Bevestig met je vingerafdruk, gezichtsherkenning of pincode.

Heb je nog geen itsme ®-account of lukt aanmelden met je eID-kaartlezer niet?
Bekijk de uitleg op:

  • Je hebt je net succesvol aangemeld met itsme® of eID.
  • Je komt nu terug op de website van Mijn Fluvius.
  • Je ziet een scherm met de gebruiksvoorwaarden.
  • Vink het vakje aan om te bevestigen dat je akkoord gaat.
  • Klik op de knop ‘Aanmelden’ om verder te gaan naar je persoonlijk account.

Herkennen we je niet?
Dan zie je een ‘oeps-pagina’. Dat betekent dat we je gegevens nog niet herkennen.
 

Wat moet je doen?

Ben je klant bij Fluvius, de sociale leverancier? Dan kennen we je rijksregisternummer nog niet.

  • Heb je een Prepaid-code? Surf dan naar prepaidbasic.fluvius.be en geef je Prepaid-code en postcode in.
  • Heb je geen Prepaid-code? Geef dan je rijksregisternummer door via onze infolijn op +32 78 35 35 34.

Herkennen we je wel?
Dan ben je nu geregistreerd en aangemeld. 

Wil je Mijn Fluvius later makkelijk terugvinden? Je kan een snelkoppeling maken op je startscherm, net zoals een app.
Hoe doe je dat? 

  1. Open je internetbrowser op je smartphone (vb. Edge, Chrome of Safari)
  2. Ga naar mijn.fluvius.be/leverancier
  3. Voeg de pagina toe aan je startscherm:
     
    • Op Android
      Tik op de drie puntjes en kies ‘Toevoegen aan startscherm’
    • Op iPhone
      Tik op het deel-icoontje (vierkantje met pijltje) en kies ‘Zet op beginscherm
  4. Geef het een naam, bijvoorbeeld: Prepaid of Mijn Fluvius
  5. Klik op toevoegen

Je vindt Mijn Fluvius nu terug tussen je andere apps.

Lukt het niet om te registreren?

Bel naar +32 78 35 35 34 (zonaal tarief). We helpen je graag verder met je registratie. Ondertussen kan je betalen via prepaidbasic.fluvius.be of de app Fluvius Prepaid.

Heb je geen kaartlezer? Of kan je je niet digitaal registreren? Ga naar één van onze klantenkantoren. Dit heb je daar nodig:

  • je identiteitskaart;
  • de pincode van je identiteitskaart;
  • de EAN-codes van je aansluitingen (elektriciteit of gas). De EAN-code bestaat uit 18 cijfers en begint met 54. Je vindt je EAN-code(s) op je energiefactuur of op je meter(s).

Onze medewerkers helpen je met de registratie van een e-mailadres en wachtwoord. Je account is pas geactiveerd nadat je een toegestuurde code hebt bevestigd. Zorg ervoor dat je in het klantenkantoor je e-mail kan raadplegen. 

Gelukt? Dan kan je vanaf nu inloggen op mijn.fluvius.be/leverancier met je e-mailadres en wachtwoord.

Heb je geen Belgische elektronische identiteitskaart (eID)? Laat je registreren in een registratiekantoor. Daarvoor kan je terecht bij:

Meer informatie nodig? Surf naar het helpcentrum van Fedict.