Digitale aardgasmeter Landis&Gyr – Apator UG – G6

Landis&Gyr Apator UG-G6 digitale aardgasmeter

Wat als je digitale aardgasmeter uitvalt?

Is je saldo negatief en is je noodkrediet opgebruikt? Dan zie je dit symbool op je scherm en kan je geen gas meer verbruiken. 

Dit is hoe je je digitale meter weer activeert:
 
Stap 1:
Doe zo snel mogelijk een betaling. Controleer via mijn.fluvius.be/leverancier, prepaidbasic.fluvius.be of de app Fluvius Prepaid of je betaling gelukt is. Je kan ook bellen naar +32 800 95 608. Weet je niet meer hoe je energie kan kopen? Bekijk dan zeker de pagina: 'Hoe koop je energie?'.
Via e-mail of sms brengen we je persoonlijk op de hoogte wanneer je je digitale meter terug kan inschakelen. Na deze e-mail of sms verschijnt er linksonder op het scherm van je digitale meter dubbel pinkende pijltjes. Dit kan tot 15 minuten duren.
Stap 2: 
Draai de gaskraan van je gastoestellen en verwarmingsketel dicht. Niet gelukt? Contacteer je installateur.
Stap 3:
Druk op één van de zwarte knoppen om het scherm van je digitale aardgasmeter te activeren. Druk kort op de linker knop om de lektest te starten.
Stap 4: 
De meter voert een test uit op lekken. Dit duurt 10 minuten. Wacht rustig af en start geen enkel toestel op of open geen gaskraan.
Stap 5: 
Gelukt? Dan zie je dit symbool. Ontlucht eerst alle gastoestellen vooraleer je ze weer aanzet.
Stap 6: 
Niet gelukt? Dan zie je deze symbolen. Wacht minstens 6 minuten. Controleer ondertussen of alle gastoestellen effectief dicht staan. Probeer het daarna opnieuw.
Na drie mislukte pogingen gaat de meter in een "langere wachttijd". Contacteer je aardgasinstallateur om je aardgasinstallatie en toestellen te laten controleren.

Werkt je meter nog niet?

Bel Fluvius op het nummer +32 78 35 35 00.