Wat als je digitale aardgasmeter uitvalt?

Is je saldo negatief en heb je ook je noodkrediet opgebruikt? Dan zie je dit symbool op je meter.

Uitval digitale meter aardgas type Siconia

Tip: stel je berichten in om een sms en/of e-mail te krijgen bij een laag saldo. Lees hier hoe je dat doet!

Dit is hoe je je digitale meter weer activeert:
  1. Doe zo snel mogelijk een betaling. Controleer via mijn.fluvius.be/prepaid, prepaidbasic.fluvius.be of de app Fluvius Prepaid of je betaling gelukt is. Je kan ook bellen naar 0800 95 608. Weet je niet meer hoe je energie kan kopen? Kijk hoe je dat doet!
    Na je betaling verschijnen deze icoontjes afwisselend op je display.

    Symbool bij betaling
    Symbool bij betaling
  1. Zet alle gastoestellen en de verwarmingsketel volledig uit. Niet gelukt? Contacteer je installateur
  1. Druk op de groene knop om het scherm te activeren. Druk daarna kort op de blauwe knop om de gasmeter te openen en de lektest te starten.
  1. De meter voert een test uit op lekken. Dit duurt 10 minuten. Wacht rustig af en start geen enkel toestel op of open geen gaskraan.
Lektest van  de digitale aardgasmeter type Siconia
  1. Gelukt? Dan zie je dit symbool. Ontlucht eerst alle gastoestellen vooraleer je ze weer aanzet.
Lektest gelukt digitale aardgasmeter Siconia
  1. Niet gelukt? Dan zie je deze symbolen. Wacht minstens 6 minuten. Controleer ondertussen of alle gastoestellen effectief dicht staan. Probeer het daarna opnieuw.
Lektest niet gelukt digitale aardgasmeter Siconia

Werkt je meter nog niet?

Bel Fluvius op het nummer +32 78 35 35 00.