Digitale aardgasmeter Flonidan (G4SRTV of G6SRTV)

Digitale meter - aardgas - Flonidan

Wat als je digitale meter uitvalt?

Is je saldo negatief en is je noodkrediet opgebruikt? Dan zie je dit symbool op je scherm.
Tip: stel je berichten in om een sms en/of e-mail te krijgen bij een laag saldo. Lees hoe je dat doet!
Uitval digitale meter aardgas

Dit is hoe je je digitale meter weer activeert:

1

Doe zo snel mogelijk een betaling

Controleer via mijn.fluvius.be/leverancier, prepaidbasic.fluvius.be of de app Fluvius Prepaid of je betaling gelukt is. Je kan ook bellen naar +32 800 95 608. Weet je niet meer hoe je energie kan kopen? Bekijk dan zeker de pagina 'Hoe koop je energie?'

2

Via e-mail of sms brengen we je persoonlijk op de hoogte wanneer je je digitale meter terug kan inschakelen

Na deze e-mail of sms verschijnt er een pijl die wijst naar de middelste knop van je aardgasmeter. Dit kan tot 15 minuten duren.

3

Draai de gaskraan van je gastoestellen en verwarmingsketel dicht

Niet gelukt? Contacteer je installateur.

4

Druk kort op de middelste knop

5

De meter voert een test uit op lekken

Dit duurt 10 minuten. Wacht rustig af en start geen enkel toestel op of open geen gaskraan.

Er wordt een gaslek-test uitgevoerd
6

Gelukt?

Dan zie je dit symbool. Ontlucht eerst alle gastoestellen vooraleer je ze weer aanzet. 

Gaslek-test gelukt
7

Niet Gelukt?

Dan zie je deze symbolen. Wacht minstens 6 minuten. Controleer ondertussen of alle gastoestellen effectief dicht staan. Probeer het daarna opnieuw. 

Gaslek-test niet gelukt

Werkt je digitale meter nog altijd niet?

Bel Fluvius op het nummer +32 78 35 35 00.