Digitale meter - aardgas - Flonidan

Digitale aardgasmeter Flonidan (G4SRTV of G6SRTV)

Wat als je digitale meter uitvalt?

Is je saldo negatief en is je noodkrediet opgebruikt? Dan zie je dit symbool op je scherm.
Tip: stel je berichten in om een sms en/of e-mail te krijgen bij een laag saldo. Lees hoe je dat doet!
Uitval digitale meter aardgas

Dit is hoe je je digitale meter weer activeert:

  1. Doe zo snel mogelijk een betaling. Controleer via mijn.fluvius.be/prepaid, prepaidbasic.fluvius.be of de app Fluvius Prepaid of je betaling gelukt is. Je kan ook bellen naar 0800 95 608. Weet je niet meer hoe je energie kan kopen? Kijk hoe je dat doet
    Na je betaling verschijnt er een pijl die wijst naar de middelste knop van je aardgasmeter.
  2. Zet alle gastoestellen en de verwarmingsketel volledig uit. Niet Gelukt? Contacteer je installateur.
  1. Druk 5 seconden op de middelste knop.
  1. De meter voert een test uit op lekken. Dit duurt 10 minuten. Wacht rustig af en start geen enkel toestel op of open geen gaskraan.
Er wordt een gaslek-test uitgevoerd
  1. Gelukt? Dan zie je dit symbool. Ontlucht eerst alle gastoestellen vooraleer je ze weer aanzet.
Gaslek-test gelukt
  1. Niet Gelukt? Dan zie je deze symbolen. Wacht minstens 6 minuten. Controleer ondertussen of alle gastoestellen effectief dicht staan. Probeer het daarna opnieuw.
Gaslek-test niet gelukt

Werkt je digitale meter nog altijd niet?

Bel Fluvius op het nummer +32 78 35 35 00.