Hoe koop je energie?

Betaalde facturen

Met je bankkaart betalen bij een oplaadpunt

Let op: als je met je bankkaart wil betalen bij een oplaadpunt, heb je je referentiecode nodig. Dat zijn de laatste 13 cijfers van je EAN-code. Die vind je op de sticker op je digitale meter. Noteer de referentiecode vooraf, zodat je ze bij de hand hebt als je wil betalen bij een oplaadpunt.

Energie kopen met je bankkaart? Dat kan in onze oplaadpunten met betaalautomaat:

Op zoek naar een oplaadpunt in jouw buurt?

Hier vind je een overzicht met openingsuren.

Geen toegang tot internet?

Bel naar +32 78 35 35 34 en vraag naar een oplaadpunt in jouw buurt.

Cash betalen in een bpost-kantoor of postpunt

Je kan ook cash betalen voor je energie. Dat doe je zo:

  1. Bel naar +32 78 35 35 34 of kom langs in een FIuvius-kantoor voor:
    • het rekeningnummer waarop gestort moet worden.
    • je gestructureerde mededeling. Die moet je slechts 1 keer aan te vragen. Ze is nadien geldig voor al je verdere betalingen.
  2. Ga naar een postpunt of een postkantoor van bpost en doe een cashbetaling.   
    Bewaar steeds je stortingsbewijs!
  3. Ga met je betalingsbewijs naar een Fluvius-kantoor of OCMW.

Opgelet! Het kan tot 2 uren duren om je betaling te verwerken.

Enkele tips:

  • Betaal regelmatig, ook in de zomer voor aardgas. Zo val je in de winter niet plots zonder energie.
  • Je saldo hoeft niet 0 euro te zijn om een nieuwe betaling uit te voeren.
  • Gebruik het noodkrediet alleen als het echt niet anders kan. Wat is het noodkrediet?