Betaalde facturen

Hoe betaal ik voor mijn Prepaid-energie?

Online betalen via het Prepaid portaal

Wil je online energie kopen?

  1. Ga dan naar het Prepaid portaal en log in met je gebruikersnaam en wachtwoord. Je hebt deze via e-mail of brief ontvangen.
    Prepaid portaal
  2. Kies eerst voor welke energie (elektriciteit of aardgas) je energie wil kopen.
    Kies het contract waarvoor je energie wil kopen.
  3. Klik dan op 'Nieuwe betaling'. Je kan de betaling doen met Bancontact of Maestro. Je kan je bankkaart opslaan, zodat je ze bij een volgende keer opnieuw kan gebruiken. Je volgt dan dezelfde stappen.
    Nieuwe betaling Prepaid portaal

Met je bankkaart betalen bij een oplaadpunt

Wil je energie kopen met je bankkaart? Dat kan in onze oplaadpunten met betaalautomaat:

Op zoek naar een oplaadpunt in jouw buurt?

Hier vind je een overzicht met openingsuren.

Geen toegang tot internet?

Bel naar 078 35 35 34 en vraag naar een oplaadpunt in jouw buurt.

Zo koop je energie bij een oplaadpunt:

Steek je bankkaart in de automaat
Steek je bankkaart in de automaat.
Voer een bedrag in en druk op de groene 'OK'-toets.
Voer een bedrag in en druk op de groene ‘OK’-toets. Je kan een bedrag tussen 5 en 250 euro kiezen. Let op: je moet ook de twee cijfers na de komma ingeven. Wil je bijvoorbeeld 50 euro opladen? Toets dan ‘50.00’ in. Er verschijnt ‘EUR 50.00’ op het scherm.
Voer je referentiecode in, en druk op de groene ‘OK’-toets.
Voer je referentiecode in, en druk op de groene ‘OK’-toets. Je referentiecode zijn de laatste 13 cijfers van je EAN-code. Die vind je terug op de sticker op je digitale meter.
Voer de geheime PIN-code van je bankkaart in.
Voer de pincode van je bankkaart in.
Als je betaling wordt aanvaard, dan hoor je twee pieptonen.
Hoor je twee pieptonen? Dan is je betaling aanvaard.
Wens je een ticket als betaalbewijs?
Wil je een ticket als betaalbewijs? Laat je bankkaart in de automaat zitten en druk op de toets ‘Ticket’. Aan een buitenterminal is het wel niet mogelijk om een ticket te vragen.
Haal je bankkaart uit de automaat en neem je ticket.
Haal je bankkaart uit de automaat.

Cash betalen in een Bpost-kantoor of postpunt

Ook cash betalen voor je energie is mogelijk. Volg daarvoor deze stappen:

  1. Bel naar 078 35 35 34 of kom langs in een FIuvius-kantoor voor:
    • het rekeningnummer waarop gestort moet worden.
    • het éénmalig aanvragen van je gestructureerde mededeling (dit is geldig voor al je verdere betalingen).
  2. Ga naar een postpunt of een postkantoor van Bpost en doe een cashbetaling (storting).
    Bewaar steeds je stortingsbewijs!
  3. Ga met je stortingsbewijs naar een Fluvius-kantoor of OCMW.
    • Een medewerker zorgt ervoor dat het bedrag meteen wordt toegevoegd aan je saldo.
    • Het bedrag van de nieuwe betaling is onmiddellijk zichtbaar in het Prepaid portaal.

Enkele tips:

  • Doe regelmatig een betaling, ook in de zomer voor aardgas. Zo kom je in de winter niet plots zonder energie te zitten.
  • Je saldo hoeft niet op te zijn om een nieuwe betaling uit te voeren.
  • Gebruik het noodkrediet alleen als het echt niet anders kan. Wat is het noodkrediet?