Betaalde facturen

Starten met Prepaid

Koop je voor het eerst energie via het Prepaid portaal?
Hier vind je alle info die je nodig hebt om van start te gaan.

Starten met Prepaid in 4 stappen

  1. Ga naar https://www.mijndigitalebudgetmeter.be
  2. Meld je aan met je gebruikersnaam en wachtwoord. Die ontving je via e-mail of brief.
    Inloggen op het Prepaid portaal
    Meld je je voor de eerste keer aan?
    Dan vragen we je – om veiligheidsredenen – om eerst een nieuw wachtwoord in te stellen.
  3. Kies het contract waarvoor je energie wil kopen of de details wil bekijken.

    Kies het contract waarvoor je energie wil kopen.
  4. Je komt nu op het startscherm van je Prepaid portaal terecht.
    Overzichtspagina van het Prepaid portaal

Gebruikersnaam vergeten?

Klik in het aanmeldscherm op ‘Gebruikersnaam vergeten’ om je gebruikersnaam via e-mail te ontvangen.

Externe video URL

Wachtwoord vergeten?

Klik in het aanmeldscherm op ‘Wachtwoord vergeten’ om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Externe video URL

Hoe doe ik een online betaling?

Klik in het menu bovenaan op ‘Nieuwe betaling’ om online energie te kopen.

Nieuwe betaling Prepaid portaal

Op deze pagina lees je hoe online betalen werkt en welke andere betaalopties er zijn.

 

Wat zie ik in mijn Prepaid portaal?

Op de startpagina van je Prepaid portaal zie je in een oogopslag:

  1. je resterende Prepaid-saldo
  2. de gegevens van je laatste betaling
  3. je eventuele betalingsachterstand en betaalplan
  4. je verbruiksgeschiedenis

1. Saldo

Hier vind je een gedetailleerd overzicht van je betalingen en beschikbare saldo. Op de grafiek zie je je verbruiks- en betaalgeschiedenis van de voorbije maand. Je kan onder de grafiek de gegevens van een andere periode kiezen. Je kan de gegevens ook downloaden en afprinten.

Saldo Prepaid portaal

2. Laatste betaling

Hier zie je:

  • wanneer je je laatste betaling deed
  • welk bedrag je toen betaalde
Laatste betaling Prepaid portaal

3. Betalingsachterstand

Heb je energie verbruikt zonder dat je ervoor betaalde? Hier zie je:

  • hoeveel je betalingsachterstand bedraagt
  • en hoeveel je daar dagelijks van terugbetaalt.

Komt een betaling even ongelegen? Dan kan je gebruikmaken van het noodkrediet. Lees meer over het noodkrediet.

Let op: bij de installatie van je digitale meter kreeg je een startsaldo van € 20. Van dat saldo betaal je dagelijks automatisch een klein deel terug via je betalingsachterstand.
Betaalachterstand Prepaid portaal

4. Verbruik

Hier vind je meer details over je verbruik van de vorige week en maand, uitgedrukt in euro en kilowattuur (kWh).
Je kan je saldo, laatste betaling, betalingsachterstand en verbruik ook vinden via het pijltje linksboven in het menu.

Mijn verbruik in Prepaid portaal

Hoe pas ik mijn instellingen aan?

Je contactgegevens, meldingsvoorkeuren of wachtwoord wijzigen? Dat doe je makkelijk zelf via het menu in je Prepaid portaal.

Instellingen Prepaid portaal aanpassen

Hulp nodig bij je instellingen?

 

Geen toegang tot internet?

Je kan jouw persoonlijke info ook krijgen via het gratis nummer 0800 95 608.

Hou je referentienummer bij de hand. Dat zijn de laatste 13 cijfers van de EAN-code op de sticker op je digitale meter.