Starten met Prepaid
Koop je voor het eerst energie via het Prepaid portaal?
Hier vind je alle info die je nodig hebt om van start te gaan.
Starten met Prepaid in 4 stappen
- Ga naar https://www.mijndigitalebudgetmeter.be
- Meld je aan met je gebruikersnaam en wachtwoord. Die ontving je via e-mail of brief.
Meld je je voor de eerste keer aan?
Dan vragen we je – om veiligheidsredenen – om eerst een nieuw wachtwoord in te stellen. -
Kies het contract waarvoor je energie wil kopen of de details wil bekijken.
- Je komt nu op het startscherm van je Prepaid portaal terecht.
Gebruikersnaam vergeten?
Klik in het aanmeldscherm op ‘Gebruikersnaam vergeten’ om je gebruikersnaam via e-mail te ontvangen.
Wachtwoord vergeten?
Klik in het aanmeldscherm op ‘Wachtwoord vergeten’ om een nieuw wachtwoord in te stellen.
Hoe doe ik een online betaling?
Klik in het menu bovenaan op ‘Nieuwe betaling’ om online energie te kopen.
Op deze pagina lees je hoe online betalen werkt en welke andere betaalopties er zijn.
Wat zie ik in mijn Prepaid portaal?
Op de startpagina van je Prepaid portaal zie je in een oogopslag:
- je resterende Prepaid-saldo
- de gegevens van je laatste betaling
- je eventuele betalingsachterstand en betaalplan
- je verbruiksgeschiedenis
3. Betalingsachterstand
Heb je energie verbruikt zonder dat je ervoor betaalde? Hier zie je:
- hoeveel je betalingsachterstand bedraagt
- en hoeveel je daar dagelijks van terugbetaalt.
Komt een betaling even ongelegen? Dan kan je gebruikmaken van het noodkrediet. Lees meer over het noodkrediet.
Hoe pas ik mijn instellingen aan?
Geen toegang tot internet?
Je kan jouw persoonlijke info ook krijgen via het gratis nummer 0800 95 608.
Hou je referentienummer bij de hand. Dat zijn de laatste 13 cijfers van de EAN-code op de sticker op je digitale meter.